kontakt nagłówek
+48 85 730 68 51
+48 85 730 68 51
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Bielsk Podlaski: Przebudowa drogi gminnej bez numeru przy Zespole Szkół w Augustowie
Numer ogłoszenia: 156275 - 2012; data zamieszczenia: 18.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46, 17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie, tel. 085 7306851, 7305031, faks 085 7302015.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej bez numeru przy Zespole Szkół w Augustowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej bez numeru przy Zespole Szkół w Augustowie o długości 300 m, szerokości jezdni 5,0 m oraz szerokości poboczy 1,0 m. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Gminy Bielsk Podlaski, na gruntach wsi Augustowo. Początek planowanej inwestycji znajduje się na krawędzi drogi powiatowej Bielsk Podlaski - Topczewo. Projektowane zagospodarowanie terenu. W ramach niniejszej inwestycji przewiduje się wykonanie nawierzchni bitumicznej na odcinku 300 m o szerokości 5,0 m i poboczy o szerokości 1,0 m, utwardzenie zjazdów indywidualnych poprzez ułożenie kostki betonowej. W ramach poprawy odwodnienia projektuje się wykonanie korytka ściekowego na odcinku 100 m wzdłuż jezdni po jej lewej stronie. Dla poprawy warunków wodno gruntowych projektuje się wykonanie drenażu pod konstrukcją nawierzchni. Projektowana inwestycja będzie realizowana na działkach: obręb wsi Augustowo Nr 518, 645. Parametry techniczne drogi. - droga klasy L - prędkość projektowa - 40km/h - szerokość jezdni - 5,0 m - kategoria ruchu - KR2 - obciążenie osi pojazdu - 80kN/oś Projektowana droga w planie. Początek odcinka będącego przedmiotem opracowania zlokalizowany jest na krawędzi nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej. Koniec projektowanego odcinka znajduje się w km 0+300 tuż przed skrzyżowaniem z drogą gruntową o nr ew. 485. Niweleta drogi. Niweletę drogi zaprojektowano zgodnie z przyległym terenem i dostosowano do istniejącego zagospodarowania terenu. Przebudowę drogi należy dowiązać wysokościowo do istniejących punktów osnowy geodezyjnej o nadanych wysokościach. Przekroje poprzeczne. Zaprojektowano następujące parametry drogi na całym odcinku: - szerokość jezdni - 5,0m - szerokość poboczy - 1,0m - spadek poprzeczny nawierzchni 2% - spadek poprzeczny poboczy - 6% - pochylenie skarp - 1:1,5 Spadki poprzeczne jezdni: -jednostronny 2% na odcinku od km 0+025 do 0+125 oraz daszkowy 2% na odcinku od km 0+150 do 0+300, na pozostałych odcinkach są to proste przejściowe. Konstrukcja nawierzchni. Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni dla ruchu KR2 na podłożu G-2, dla odcinka 0+000 - 0+300: - warstwa odsączająca z piasku o min. grubości 10cm - podbudowa pomocnicza z chudego betonu B-7,5 o grubości 18cm - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego o grubości 7cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego wg PN-S-96025:2000 grub. 4cm. Nawierzchnię zjazdów przewidziano z kostki betonowej o grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej grub. 3 cm o szerokości zjazdów 4 i 5 m oraz zjazdów z pospółki o szer. 4 i 5 m - zgodnie z projektem. Odwodnienie. Wody opadowe z powierzchni drogi będą odprowadzane grawitacyjnie powierzchniowo wzdłuż krawędzi nawierzchni w kierunku rowu przydrożnego przy drodze powiatowej. Na podstawie odrębnego opracowania zostanie zaprojektowany system odprowadzenia wód z pasa drogi powiatowej za pomocą kanału deszczowego oraz przepustów pod drogą. Ponieważ na odcinku drogi gdzie zabudowa jest zlokalizowana po obu stronach drogi zastosowano jednostronny spadek nawierzchni, aby wody opadowe zostały skierowane do ścieku betonowego..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.11.12.00-0, 45.23.31.40-2, 45.23.32.23-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 01.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o nie dotyczy
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane polegające na przebudowie dróg o nawierzchni z betonu asfaltowego o wartości co najmniej 400.000,00 zł brutto każda, poparty dokumentami, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, protokoły odbioru). Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formuła spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w wykazie robót-załącznik Nr 6 do SIWZ. Z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunek Wykonawca spełnił. Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów winien przedłożyć na piśmie zobowiązanie tych podmiotów, w którym oświadczą, że będzie można polegać na ich wiedzy i doświadczeniu podczas wykonywania zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o nie dotyczy
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże dysponowanie minimum jednym pracownikiem z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - kierownika budowy - branża drogowa. Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi - załącznik nr 5 do SIWZ oraz w oparciu o oświadczenie Wykonawcy, iż osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - załącznik nr 5 A do SIWZ. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że w/w warunek Wykonawca spełnił. Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów winien przedłożyć na piśmie zobowiązanie tych podmiotów, w którym oświadczą, że będzie można polegać na ich osobach zdolnych do wykonania zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca spełni ten warunek jeżeli przedłoży, informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę co najmniej 400.000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert złożoną w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o przedłożoną informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową. Z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunek Wykonawca spełnił. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zdolnościach finansowych innych podmiotów winien przedłożyć na piśmie zobowiązanie tych podmiotów, w którym oświadczą, że będzie można polegać na ich zdolnościach finansowych w realizacji zamówienia. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub kasy spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2 b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
wypełniony formularz oferta - zał. nr 1 do SIWZ wraz z kosztorysem ofertowym - zał. nr 1A do SIWZ, oświadczenie z art. 22 ust. 1-zał. nr 3 do SIWZ, pełnomocnictwa, pisemne zobowiązania innych podmiotów zgodnie z SIWZ, jeżeli dotyczą Wykonawcy.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że, wystąpiły okoliczności, których nie można było przewidzieć w dacie zawarcia umowy, a w szczególności: -jeżeli Wykonawca dozna uszczerbku przez opóźnienie lub poniesie koszt w wyniku uchybienia Zamawiającego, który dostarczy instrukcje dotyczące realizacji zamówienia i o których braku został wcześniej przez Wykonawcę powiadomiony, chyba że, uchybienie Zamawiającego było spowodowane przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu Wykonawcy. -jeżeli Wykonawca doznaje opóźnienia lub ponosi koszt na skutek tego, że Zamawiający w ustalonym w umowie terminie nie udostępnił mu terenu budowy, to Wykonawca po powiadomieniu Zamawiającego będzie uprawniony do przedłużenia terminu realizacji zamówienia, jeśli zakończenie jest lub przewiduje się, że będzie opóźnione. Zmiana umowy nie wchodzi w rachubę wtedy gdy zaniedbanie Zamawiającego było spowodowane przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie Wykonawcy, włącznie z błędem w którymkolwiek z dokumentów Wykonawcy lub opóźnieniem w jego przedłożeniu. -jeżeli zakończenie robót jest, lub przewiduje się, że będzie, opóźnione ze względu na przyczyny spowodowane siłą wyższą, w szczególności niesprzyjające warunki klimatyczne (opady lub zaleganie warstwy śniegu, mróz) lub też jakiekolwiek opóźnienie, utrudnienie lub uniemożliwienie, spowodowane przez Zamawiającego. -w przypadku, gdy po zawarciu umowy okaże się, że dokumentacja lub teren budowy nie nadają się do prawidłowego wykonania robót albo, że wystąpiły inne okoliczności, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, o ile zmiana ta nie wykracza poza przedmiot zamówienia określony w SIWZ. -stwierdzenia wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót. -zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy. -zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy będącej następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: -wstrzymanie robót przez Zamawiającego, -zaistnienia konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. -wystąpienia zmian będących następstwem działania organów administracji, a w szczególności przekroczenia terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., -wystąpienia innych przyczyn zewnętrznych niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. -zaistnienia potrzeby dochodzenia zmiany sposobu spełnienia świadczenia. -zmian technologicznych, w szczególności: -konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub SST, -konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. wystąpienia zmian osobowych: -zmiana przedstawicieli stron - kierownika budowy, kierowników robót, inspektorów nadzoru - w przypadku niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji np. zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja z pełnienia powierzonych obowiązków. Zmiana osób, powinna być dokonana na osoby posiadające równoważne uprawnienia i kwalifikacje. wystąpienia pozostałych zmian: -zmiana wynagrodzenia w związku ze zmianą obowiązującej stawki podatku VAT, -konieczność wykonania robót dodatkowych i niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, i których realizacja wiąże się z potrzebą zmiany terminu wykonania, -kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty robotami, O konieczności wprowadzenia zmian do umowy powiadamia strona, która powzięła wiadomość o okolicznościach j.w. Strony uzgadniają szczegółowe warunki zmiany umowy, w szczególności ustalą nowe terminy realizacji w tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia nie powinien być dłuższy niż okres przerwy w realizacji umowy spowodowanych tymi okolicznościami. Zmiana postanowień zawartej umowy nastąpi za zgodą obu stron w formie pisemnego aneksu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bielskpodlaski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46, 17-100 Bielsk Podlaski, pokój nr 7.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46, 17-100 Bielsk Podlaski Biuro Podawcze Urzędu Gminy Bielsk Podlaski.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZATWIERDZAM
WÓJT GMINY BIELSK PODLASKI
Ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Informacji Publicznej
Pliki do pobrania:
SIWZ i załączniki - Pobierz
Odpowiedzi na zapytania przetargowe - Pobierz
Unieważnienie postępowania - Pobierz
Gmina Bielsk Podlaski przystąpiła do Ogólnopolskiej Kampanii "Otwórz się na pomoc" - z zakresu: edukacji i przeciwdziałania zagrożeniom i różnym problemom społecznym dzieci, m. in. zdrowia psychicznego w dobie pandemii, a także uzależnień i bezpieczeństwa w ramach projektu pn.: "Realizacja działań z zakresu edukacji i bezpieczeństwa publicznego ukierunkowanych na kształtowanie właściwych postaw funkcjonowania społecznego w sytuacji występowania zagrożeń epidemiologicznych".