kontakt nagłówek
+48 85 730 68 51
+48 85 730 68 51
Bielsk Podlaski, dn. 12 listopada 2009 r.
IGK.3410-15/09
Ogłoszenie o zamówieniu
o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach na podstawie art. 11 ust.8
na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.)
1. Nazwa i adres Zamawiającego.
Gmina Bielsk Podlaski
NIP – 543-20-63-174, Regon – 050659007
tel. (085) 7306851, fax (085) 7302015
e-mail: gmina@bielskpodlaski.pl
Osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
Włodzimierz Parfieniuk-Kierownik Referatu Inwestycji i Gospodarki Komunalnej (085) 7305031 oraz Aleksander Gajewski -Inspektor w Referacie Inwestycji Gospodarki Komunalnej (085)7304485
2. Określenie trybu zamówienia.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr. 223, poz. 1655 z późn. zm.) na zadanie pod nazwą "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 600.000,00 zł dla Gminy Bielsk Podlaski”.
3. Adres strony internetowej, na której będzie zamieszczona Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia: www.bielskpodlaski.pl
4. Określenie przedmiotu lub zakresu zamówienia z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 600.000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy Bielsk Podlaski.
Zakres zamówienia.
Waluta kredytu: PLN.
Kwota kredytu: 600.000,00 zł.
Oprocentowanie kredytu: według zmiennej stawki WIBOR- 3 miesięczny powiększonej o stałą w całym okresie kredytowania marżę Wykonawcy.
Wykorzystanie kredytu: do 10 grudnia 2009 r.
Dopuszcza się możliwość zmiany terminu uruchomienia kredytu.
Dopuszcza się możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji.
Prowizja od uruchomionego kredytu będzie wyrażona w procentach.
Prowizja będzie płatna na podstawie dyspozycji płatniczej Zamawiającego w dniu uruchomienia kredytu na rachunek Wykonawcy.
Spłata kredytu nastąpi w 12 równych ratach w wysokości 50.000,00 zł każda w latach 2010-2012 począwszy od 31 marca 2010 roku –w okresach kwartalnych.
Odsetki od udzielonego kredytu płatne w okresach kwartalnych do ostatniego dnia roboczego każdego kwartału, liczone od aktualnego zadłużenia w oparciu o zmienną stawkę WIBOR-3 miesięczny powiększoną o stałą marżę Wykonawcy.
Przy naliczeniu odsetek przyjmuje się, że kwartał ma rzeczywistą liczbę dni, zaś rok 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni.
Jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypada na sobotę, niedzielę, święto lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi w dniu roboczym poprzedzającym ten dzień.
Niedopuszczalne jest ustalenie oprocentowania kredytu przeterminowanego jako stałej wielkości liczbowej, bez podania mechanizmu jego zmian.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
główny przedmiot – 66.11.30.00-5 – usługi udzielania kredytu
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
5. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
6. Termin wykonania zamówienia.
Wymagany termin realizacji zamówienia – 31 grudnia 2012 r.
7. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. posiadają niezbędne uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 10 SIWZ. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda:
wypełnionego formularza "OFERTA” – załącznik nr 1 do SIWZ
aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert złożony w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
Koncesję, zezwolenie lub licencję na prowadzenie działalności bankowej i realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia na terenie Polski, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania w zakresie objętym zamówieniem publicznym.
W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda:
Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności z wykorzystaniem wzoru załącznik nr 5 do SIWZ. Należy również dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia jeżeli w przedstawionym wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
Zamawiający wymaga od Wykonawcy wykazu osób, które będą odpowiedzialne za wykonywanie zamówienia.
W celu potwierdzenia przez Wykonawcę warunków znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda:
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust 1 i art. 44 ustawy z wykorzystaniem wzoru -załącznik nr 4 do SIWZ.
W przypadku złożenia oferty wspólnej przez Wykonawców muszą spełniać następujące wymagania:
Wykonawcy przedłożą wraz z ofertą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców, która musi określać w sposób nie budzący wątpliwości Wykonawców odpowiedzialnych za złożoną ofertę i wykonanie zamówienia, zasady reprezentacji, zasady odpowiedzialności w tym w szczególności odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
W odniesieniu do wymagań przedstawionych przez Zamawiającego każdy z Wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawcy występujący wspólnie, muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli pozostałych Wykonawców. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony.
Pełnomocnictwa muszą być wniesione w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub wystawcę dokumentu.
Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z Wykonawcą występującym jako reprezentant pozostałych Wykonawców.
Kopię dowodu wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela strony Wykonawca dołącza do oferty. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca winien załączyć oryginał gwarancji lub poręczenia do oferty.
Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę. Zmawiający zaleca, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów na potwierdzenie uprawnienia do wykonywania określonej działalności Wykonawca postępuje zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą zostać złożone (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.).
Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
8. Informacja na temat wadium.
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 6.000,00zł, słownie: sześć tysięcy złotych 00/100.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
-pieniądzu,
-poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-gwarancjach bankowych,
-gwarancjach ubezpieczeniowych,
-poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w w/w formach.
Wadium wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Brańsku o/Bielsk Podlaski Nr 32 80630001 0010 07062138 0006.
Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą.
Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w SIWZ lub dopuszczalnej formie zostanie wykluczony z postępowania.
Zamawiający nie dopuszcza wniesienia wadium w formie gotówki pod rygorem wykluczenia z postępowania.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
-odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
Przy wyborze Wykonawcy Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami: najniższa cena-100%
10. Miejsce i termin składania ofert.
Oferty należy składać w Urzędzie Gminy Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46, biuro podawcze Urzędu Gminy Bielsk Podlaski do 20 listopada 2009 r. do godz. 1000.
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Bielsk Podlaski w Sali Konferencyjnej w dniu
20 listopada 2009 r. godz. 1020.
11. Termin związania ofertą.
Składający ofertę Wykonawca pozostaje nią związany przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
12. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
13. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
14. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
15. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli Zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4.
Ogłoszenie opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 12.11.2009 r. Nr ogłoszenia 392186-2009
WÓJT GMINY BIELSK PODLASKI
mgr Raisa Rajecka
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia - pobierz
Załączniki - pobierz
Gmina Bielsk Podlaski przystąpiła do Ogólnopolskiej Kampanii "Otwórz się na pomoc" - z zakresu: edukacji i przeciwdziałania zagrożeniom i różnym problemom społecznym dzieci, m. in. zdrowia psychicznego w dobie pandemii, a także uzależnień i bezpieczeństwa w ramach projektu pn.: "Realizacja działań z zakresu edukacji i bezpieczeństwa publicznego ukierunkowanych na kształtowanie właściwych postaw funkcjonowania społecznego w sytuacji występowania zagrożeń epidemiologicznych".